En el vídeo que hem vist ens mostres com en una classe d'educació infantil treballen amb la robòtica. Quan pensem en les TIC i en xiquets i xiquetes d'educació infantil, tendim a creure que són molt xicotets per a manejar aquests aparells, però en realitat no és així ells i elles són igual de capaces per a entendre.
Hi ha moltes persones que no estan d'acord que els seus fills i filles, un clar exemple és l'article que apareix en l'entrada anterior que els gurus del món de la tecnologia no volen portar als seus fills/as a col·legis on estigueren en contacte amb les TIC perquè preferien que aprengueren a partir del desenvolupament lliure i cooperatiu amb materials naturals. Ja que pensa que no és òptim per al desenvolupament dels xiquets que des de ben xicotets utilitzen tauletes, ordinadors...
Però en realitat no és així l'ús de la robòtica o de les tic a l'aula no significa que utilitzem ordenadors, si no per exemple l'abella que apareix en el vídeo que estem comentant. Aquesta abella ajuda aspectes com la lateralitat i la noció espacial com unes altres objectes ajudaren diferents aspectes. Però perquè si la societat aquesta evolucionen no utilitzem mes les TIC? La resposta a això és pel que parlàvem anteriorment, la persones tendeixen a pensar que les utilitzarem de manera que deixarem als xiquets amb les tauletes i fent deures. Però no és així, la robótica la podem portar a classe de manera que siga una forma que tots els xiquets participen en l'activitat, que siga de manera mes lúdica i divertida d'aprendre.
Al meu entendre sempre que utilitzem els recursos de manera adequada i en el moment òptim estarem completant el desenvolupament dels xiquets i xiquetes.


No hay comentarios:
Publicar un comentario