En 1992, l'Assemblea General va proclamar el dia 3 de desembre Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Un període de presa de consciència i de mesures orientades cap a l'acció i destinades al constant millorament de la situació de les persones amb discapacitats i a la consecució de la igualtat d'oportunitats per a elles. Posteriorment, l'Assemblea va fer un anomenat als Estats membres perquè destacaren la celebració del Dia, i així fomentar una major integració en la societat de les persones amb discapacitats.
S'estima que 1 de cada 7 persones de tot el món presenta algun tipus de discapacitat. Així, hui dia conviuen en el planeta entorn de 1.000 milions de persones amb alguna mena de discapacitat, de les quals més de 100 milions són xiquets.
Com a futures mestres ens trobarem amb persones amb diferents diversitats, però això no vol dir que siga un desavantatge. Ni molt menys és una oportunitats única, per a conéixer a aquestes persones tan meravelloses. Hem d'aconseguir que els xiquets i xiquetes es s'han un mes de la classe, la inclusió. Aprenent i desenvolupat es com els companys.
Pissarra tradicional ha tingut un gran impacte en el procés d'ensenyança. És el símbol d'aula tradicional i s'utilitza diàriament en les escoles.
La pissarra digital interactiva, és una eina revolucionaria a les aules del segle 21. Per ser utilitzada tots els dies.
La pissarra digital vs La pissarra interactiva
La pissara digital sistema tecnològic integrat per un ordinador/cànon de projecció
La pissarra interactiva integrat per ordinador interactuar sobre la superfície de projecció por mig d'un llapis o retolador especial per a aquest tipus de pissarres.
Avantatges:
-Pot iniciar als mestres tecnofòbies a utilitzar-la.
-Ajuda a ampliar la utilització de l'e-learning.
-Més fàcil l'elaboració de presentacions.
-Permet als docents crear contingut personalitzat.
-Permet als estudiants retindre informació amb més facilitat.
-Permet als estudiants treballar en col·laboració amb una activitat compartida.
-S'utilitza per corregir un treball és la retroalimentació.

Inconvenients:
-Molt més cares.
-Superfície molt més fràgil que es pot danyar per un mal ús.
-Provoca una ombra quan algú és situa davant.
-Es mou i de vegades és convenient calibrar la pantalla.
Les pissarres digital interactives soles estar formades per
Proyector i pissarra Software i ordinador

Interactuen entre si, l'equip està projectat a l'ordinador i a la pissarra. El projector mostra la imatge en la pantalla. L'acció a la pissarra és interpretat pel programari.
Tres tipus de pissarra
-Un pissarra membrana resistent suau i flexible, es pot utilitzar els dits retoladors.
-Pissarra electromagnètica: Superfície dura i amb uns retoladors especials.
-Pissarra ultrasons infraroja: Permet que la pissarra siga de qualsevol material però blanca (per a una correcta projecció) el marcador entre en contacte amb la superfície i envia un senyal.
Ús didàctic de les pissarres digitals interactives
Estudis demostren el potencial pedagògic que tenen les pissarres digitals, la tecnologia és capaç de motivar, augmentar la participació i reforçar l'aprenentatge.
Introduir correctament la tecnologia per a promoure la qualitat d'interacció.
Algunes activitats poden ser:
-Pel·lícules.
-Navegar per Internet.
-Crear mapes conceptuals en grup.
-Participació activa i grupal en fòrums i xats.
-Plutja d'idees.
-Lectura en veu alta del text projectat.
-Realitzar correccions ortogràfiques.
-Comparar i contrastar tasques.
Implicació dels alumnes
L'aprenentatge amb ordinadors i pantalles ha aconseguit que els alumnes aprenguen d'una forma més amena dinàmica, ajuda a superar reptes.
- Tots tant pares com mare, xiquets i mestres, estan d'acord que les pissarres digitals són una manera d'ensenyar més divertida.
- Que les pissarres digitals interactives augmenten l'interés d'aprenentatge.
- Les pissarres digitals interactives desperten entusiasme en els alumnes.
- Completa la interacció.
- Permet als alumnes preguntar i veure les redaccions d'uns altres.
- Afirma els alumnes estan més disposats a aprendre a la vesprada iniciativa en les classes.
Com ja hem dit abans les pissarres digitals permeten que allà una motivació, energia i ganes.
Els xiquets i les xiquetes ixen de manera voluntària, tinguen experimentar i observen i aprenen mitjançant els seus companys.
Les pissarres digitals interactives poden ajudar als xiquets amb necessitats especials, hem de tindre en compte a l'hora de realitzar una activitat les necessitats de cada alumne.
- Els alumnes amb dificultats auditives: Poden facilitar l'exposició de material visual. Pot comptar amb ajuda de Llengua de Signes de manera simultània. Utilitzen ajudes auditives.
- Els alumnes amb dificultats visuals: Exposició de material visual més cridaner. Eina que afavoreixen l'aprenentatge a través de l'audició.
- Alumnes amb necessitats especials:Realitzen activitats que afavoreixen el sentit del tacte. Redueixen l'ansietat i promouen la concentració del bon comportament.
A través de la sinestèsia,permet l'ús de diferents sentits, dels nivells més alts de motivació i major comprensió a l'hora de saber si el subjecte està detenint la informació.
Va subjecte a diverses condicions, eleccions són més fàcils de recordar per la motivació.
Els docents és essencial que sàpien utilitzar les tecnologies. Pissarres digitals interactives millora la preparació del mestre ja que són fàcils d'utilitzar. Produeixen respostes entusiastes en els alumnes. Els mestres poden construir materials d'aprenentatge.
Sistema de participació-votació en classe .És un sistema òptim d'avaluació interactiva de les activitats.L'alumne respon a través d'uns comandos a les preguntes suggerides pel docent. Les preguntes es poden avaluar immediatament veure el resultat de l'enquesta.
Que és la realitat augmentada?
És un camp d'investigació computacional, que tracta de canviar la realitat i la tecnologia. Capacita de dotar més informació de la realitat a través d'un dispositiu.
Eina fonamental per a l'ús pedagògic, ja que crea la capacitat de motivació i aprenentatge.
Requisits mínims
-Facilitat de creació del material per al docent.
-Facilitat per la comprensió dels alumnes.
-Atractiva i amigable.
Com va començar
La realitat en la qual et submergeixes per complet en un món virtual. Experiències sensorial que es completa dins d'un àmbit artificial. Sense poder veure el que hi ha al teu voltant, sensors que hi ha dins del món virtual quan et gires quan et gires cap a un costat.
Existeixen dos tipus d'ulleres, la mateixa pantalla e incloïa un telèfon intel·ligent. És convenient incloure uns cascos per augmentar l'experiència.

Existeixen dos tipus d'ulleres, la mateixa pantalla e incloïa un telèfon intel·ligent. És convenient incloure uns cascos per augmentar l'experiència.

La realitat física o augmentada, superposar capes d'informacional món físic en el qual és trobem. Podem veure el que tenim al nostre voltant però el dispositiu pot reproduir en el nostre entorn dades que realment no estan ací.
- La principal diferència respecte a la realitat virtual no tapem el nostre sentit de la vista, agafen informació.
-La persona es troba limitada al lloc físic, en la realitat física permet una millor mobilitat. No necessàries els auriculars ni comandaments.
-La realitat mixta comença a fusionar el món físic amb el món digital. Mescla entre realitat virtual i realitat augmentada entorn que mescla els millors aspectes de les dues.
Perquè és important la realitat virtual?
Ens facilita la comprensió de certs coneixements i adquisició de les competències que té el nostre alumnat. La realitat augmentada ajuda a transmetre coneixements a través d'una experiència més vivencial, l'alumnat pot viure l'experiència.
Completa el contingut dels llibres, aprenentatge significatiu. Que és familiarització amb tecnologia i desenvolupa la nostra competència digital. Per tant la tecnologia i la innovació són factors que s'ha adaptat a totes les necessitats dels xiquets i xiquetes.
En l'educació de la realitat augmentada
Ens aporta una experiència que els mètodes tradicionals educatius nos satisfacen.
Ens motiva a aprendre i aporta una millor facilitat per comprendre i retindre d'aquesta manera el coneixement nou que anem a adquirir, a través de la interacció i un aprenentatge cooperatiu a classe.
Hem de tindre en compte que la realitat augmentada no elimina els elements educatius tradicionals, sinó que els complementa.
Perquè és important la realitat virtual?
Ens facilita la comprensió de certs coneixements i adquisició de les competències que té el nostre alumnat. La realitat augmentada ajuda a transmetre coneixements a través d'una experiència més vivencial, l'alumnat pot viure l'experiència.
Completa el contingut dels llibres, aprenentatge significatiu. Que és familiarització amb tecnologia i desenvolupa la nostra competència digital. Per tant la tecnologia i la innovació són factors que s'ha adaptat a totes les necessitats dels xiquets i xiquetes.
En l'educació de la realitat augmentada
Ens aporta una experiència que els mètodes tradicionals educatius nos satisfacen.
Ens motiva a aprendre i aporta una millor facilitat per comprendre i retindre d'aquesta manera el coneixement nou que anem a adquirir, a través de la interacció i un aprenentatge cooperatiu a classe.
Hem de tindre en compte que la realitat augmentada no elimina els elements educatius tradicionals, sinó que els complementa.






No hay comentarios:
Publicar un comentario