DIABETIS
El 14 de novembre se celebre el dia mundial de la diabetis, aquest dia es crea en 1991 com a mitjà per a augmentar la conscienciació global sobre la diabetis. És normal que en les classes hi haja una persona amb diabetis i que els companys/as vegen això com a alguna cosa estranya o no entenguen molt bé que li passa al company/a per això el vídeo de "Carol té diabetis" és un bon recurs per a posar-ho en classe i que els companys entenguen millor que és tindre diabetis. 1. Característica de les xarxes socials
Podem distingir entre la seua funció de les xarxes socials, tres tipus:

-YouTube que és una xarxa social que s'utilitza per a publicar vídeos gratis i diversitat de continguts.

-Twitter és una eina de comunicació directa. A més uneix dos conceptes el blog i servei de missatgeria.
-Facebook serveix per a mantindre i ampliar vies de comunicació i de contacte, també disposa d'espais multi àrea orientats a compartir informació.
Les xarxes socials de continguts formen part del servei 2.0 web. Les XX.SS estrictes s'oriente cap a les relacions entre persones. Existeixen 3 tipus de xarxes:
-Xarxes personals: per a compartir interessos i motivacions.
-Xarxes professionals: l'objectiu de posar en contacte entitats que ofereixen.
-Xarxes socials: nomenades de contacte, llocs d'encontre per establir relacions personals.
A més les xarxes socials de caràcter educatiu:
-Millora treball(l'ambient).
-L'augment de les relacions.
-El sentiment de pertinença d'un grup.
-Treballar de forma més coordinada i eficaç.
Xarxes socials més visitades.
El més utilitzades en Espanya són Facebook e Instagram les més utilitzades seguidament de YouTube e Instagram.
L'estructura de les xarxes socials
Espai multi àrea on un pot realitzar diferents tipus d'accions. Com escriure en un mur, enviar missatges a gent de la comunitat, xatejar amb membres, mostrar imatges i vídeos.
Ús de les xarxes socials i usuaris potencials
En 2099 Cocktail Analysis realitza un anàlisis del perfil dels usuaris de les xarxes socials
-Els primers són Els socials media selectors: aquells que utilitzen les xarxes socials en termes de comunicació. Estos són el 40%.
-Simple social network aquells que estan ocupa'n dimensions lúdiques, ocupen el 33%.
-Trend followers, utilitzen les xarxes socials en modo d'entreteniment, el 19%.
-Social media addicts, intencionat soles professional, el10%.
Generalment l'usuari potencial és qualsevol persona amb accés a internet però els més jóvens són els que mes l'utilitzen.
Cap a una xarxa social educativa
Com introduir les xarxes socials en l'educació? En l'escola podem dur les xarxes socials com: projectes d'aula, llibre d'assignatures i pràctiques docents: l'ús correcte de les xarxes socials ajuda a l'alumnat a entrenar les capacitats o habilitats del seu desenvolupament cognitiu, social, personal. És molt important saber triar la informació i contrastar-la.
Alguns tipus d'orientacions educatives de les xarxes socials són;
-Xarxes socials d'aprenentatge buscar fonts d'informació comunitat de pràctica.
-Mateixos objectius.
-Comunitats d'aprenentatge estudiants que aprenen junts de manera grupal.
-Xarxes de asignatures, crear una xarxa e interactuar entra alumnes i mestres.
-El més destacat és el grup de WhatsApp i organitzar el treball.




No hay comentarios:
Publicar un comentario